Wajah Anugerah Ilahi

Wajah Anugerah Ilahi
76 orang tengah skodeng belog ni ^^

Chatting Time People!

Hidayah Nazri

Sunday, October 12, 2014

Bila topik KAHWIN menjadi bualan...

Salam korang semua...
Alhamdulillah, selepas mula menulis semula,
ramai bagi feedback yang baik.
Syukur sangat-sangat ^^

Yelah, takut gak la sebab lama tak menulis
so penulisan tu mungkin berhabuk sedikit

Arini hujan, sampai ade kawasan yang dilanda ribut tsk tsk
Takut tengok gambar kat whatsapp kawan bagi tadi
kat Stadium Merdeka yang patutnya ada persembahan
KL International Tattoo 2014
habis ranap set kat padang tu, NGERI!

Moga-moga Malaysia dijauhkan dari malapetaka
dan musibah dunia, INSYAALLAH

So, tadi petang lepas je aku post entri Obsesi dengan KPOP
Kawan-kawan masa diploma dulu ajak berjumpa
Di IKEA katanya, sebab nak makan meatball
Huhu da lama x makan meatball, jadi ni peluang keemasan la
Meet my besties from dip (Hafiz x datang lagi masa ni)

So sebab lama tak jumpa, maka banyak la
topik-topik yang dibualkan
dan salah satunya ialah KAHWIN

Salah seorang kawan aku (Hafiz Che Noh) da bertunang
dan tunggu masa je tok hari pernikahannya
(tak sabar nak tengok ko atas pelamin bro hehe)

Nak dijadikan cerita, masa makan dia ni cerita ta
macam mana masa dia mula nak merisik si gadis pujaan
Aku tekun je la dengar
(sebab makanan yang aku order 10 minit lepas x sampai-sampai)
Abes la dia cite semua kisah dia
(yang pada aku, aku rasa sangat lawak tapi sweet sangat!)

Lepas dah lepak-lepak kat Rasta tadi, tambah dengan hujan,
tiba la masa untuk balik rumah.
Nak dijadikan cerita lagi, terbuka la bab
PASANGAN dan KAHWIN

Cuba korang tengok kat wishlist aku di sebelah,
ape je lagi yang tak ditanda?
Hahaha

Payah la kalo cite pasal kawen ni, SUNGGUH!
Sapa je tak nak kawen? Everyone wants to get get married
tapi tak semua bernasib baik, bertemu jodoh awal
Tak disangkal, I face the same problem here

Lebih-lebih lagi bila ko anak sulung PERGHHH
Ini memang soalan wajib keluar la senang cite
Nak tepis memang tak boleh,
nak jawab pun perlu guna KBKK

Bagi korang yang da 20 sumtin cm aku ni,
mesti face benda yang sama kan?
Napa kalo orang tu belum ade pasangan,
or senang cite pakwe / makwe,
orang da cop sebagai tak laku la,
memilih la, sesuatu la.....

Just a gentle reminder here dear fellas,
bab kawen, bab hati, bab pasangan ni sume...
It's all about JODOH
Sejak di Luz Mafuz lagi jodoh kita da ada
just bila akan kita jumpa and dengan siapa jodoh kita
itu rahsia Allah s,w.t

Jadi jangan la cepat judge orang tu macam-macam.
And untuk orang yang masih belum ada pasangan lagi
(like me, cewah hehe)
jangan terlalu sedih dan menyalahkan takdir,
Insyaallah di suatu ketika dan masa,
kita pasti akan jumpa juga jodoh kita.

Mana tau, selama ni jodoh kita dekat je dengan kita
cuma kite je tak tahu...

Mungkin kan? ^^


p/s: Buat jodoh saya diluar sana, saya berharap sangat
dapat berjumpa anda dengan segera hehe


1 comment:

Nur Zayyani Liman said...

btul tu dear..soal jodoh memang kite tak bole nak control..tak bole nak paksa..buatlah ape pun..tapi klu jodoh blum sampai..memang takkan kahwin..but once jodoh u da sampai..memang confirm u akan kahwin..smooth je jalannye..

done terjah blog u..

ade mase terjah blog i ye dear..and leave a comment ya..thanks!!

www.naturalhealthyandbeauty.blogspot.com